Naleśniki z konfiturą – śniadanie biegacza #1

sniadanie1a

Naleśniki jakie są każdy widzi lub widział. Proste w przygotowaniu i smaczne, szczególnie z dodatkami, a po bieganiu idealny posiłek regeneracyjny :) Przepis jest prosty i powszechnie znany, ja jednak zaprezentuję go z małą ale znaczącą modyfikacją.

Składniki:

  • mąka gryczana
  • 1 jajko
  • mleko
  • szczypta soli
  • łyżka oleju

Przygotowanie

Pewnie wszyscy dobrze wiedzą jak zrobić ciasto ale żeby wpis był kompletny to muszę i to opisać. Wszystkie składniki dokładnie mieszamy. Mąkę najlepiej przesiać ale nie jest to konieczne. Do ciasta można dodać trochę wody, szczególnie jeśli będzie zbyt gęste. Zamiast mleka można użyć wody. zamiast soli można dodać cukru. Jak kto woli. Smażymy z obu stron aż się zarumienią.

sniadanie1b

Wspomnianą wyżej modyfikacją jest oczywiście użycie mąki gryczanej a nie pszennej. Dzięki temu naleśniki mają ciekawy smak i są ponoć zdrowsze.

Ciepłe smakują nawet na sucho, ale moim zdaniem najlepsze są z dodatkami. Oto kilka przykładów (nie tylko na słodko):

  1. powidła (moje ulubione),
  2. miód,
  3. gęsta śmietana,
  4. rozpuszczone masło,
  5. szynka i ser
  6. parówka (zawinięta w naleśnik).

A wy co sądzicie o takim posiłku regeneracyjnym po bieganiu? Jadacie, a może zamierzacie spróbować?

P.S.

Gwoli ścisłości muszę się przyznać, że naleśnik ze zdjęcia jest autorstwa mojej żony, która zazwyczaj smaży je rano dla naszego syna. A, że zawsze kilka zostaje to je podkradam :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*